Get your creativity back

[per la versione italiana vai sotto]

The other day I’ve learnt again one thing about Instagram (in this case, but you can apply this idea on other social medias or more in general). Whenever one picture I loved doesn’t get the attention and love I was hoping for, my mood and mind need attention and care. The only thing I can do is to take my camera, my imagination and take at least a picture.

Light head_02.JPG

More in general, every time I feel down for how things are going on Instagram and how unpredictable has been in the last few months, I think that I can only do a better job. Maybe I will take other pictures that you will like less than I do, but I will feel better for sure and, if I’m in a good place mentally, it will show for sure in the next picture.

So, my two cents for you are these ones: if you’re feeling that your creative mojo is down, do and try one little crazy thing. Like go outside and take some pictures (by the way, go check this helpful blog post by Barbora @herinterest). Or put beautiful thing in your hair. Do something to get your creativity back. For sure you will have fun doing it. 

Light Head_01.JPG

L’altro giorno ho imparato di nuovo una cosa riguardo ad Instagram (in questo caso, ma è un discorso più generale che si può applicare ad altri social media o più in generale). Ogni volta che una foto che mi piace molto non riceve le stesse attenzioni e amore che speravo, il mio umore e la mia mente necessitano di attenzione e cura. L’unica cosa che posso fare è prendere la macchian fotografica e scattare almeno uan foto.

Più in generale, ogni volta che mi sento giù per come stanno andando le cose su Instagram, penso che l’unica cosa che posso fare è un lavoro migliore. Forse farò altre foto che non piaceranno lo stesso, ma io di sicuro mi sentirò meglio e se sono in un buon posto con la mia mente, lo si vedrà di sicuro nella prossima foto.

Quindi il mio consiglio è questo: se sentite che la vostra creatività sta subendo un rallentamento o le cose non vanno come vorreste, fate una foto fuori dai vostri soliti schemi. Per esempio uscite e scattate una foto all’aperto (Borbora di @herinterest ha scritto un bellissimo post a riguardo). O mettete degli oggetti nei capelli e raccontate una favola. Fate qualcosa per stimolare la vostra creatività. Di sicuro vi divertirete a farlo. 

Giulia BertelliCommenta