St.Michel Cardigan - Collaboration with We Are Knitters

[gifted]

If you are following me for some time, you know that I collaborate often with We Are Knitters. I like this collaboration because it gives me the opportunity to try garments and technique that maybe I usually don’t use. This time I wanted to go really out of my comfort zone and when I saw the St. Michel Cardigan, I knew that was it. The thing that struck me the most, was all those cables. Plus I fell in love with this mauve colour.

I just started to work on it this past weekend, but I wanted to keep track of the progress. I don’t know when I will have the time to knit it, but one thing that I want to change in my knitting life is to knit more from other designers. Again, I don’t know when I will have the time, but I will make it. Plus, lately, I feel the need to work more on my life and habits off line, so I think I will have more time just starting from there.

If I have to be honest, there are more changes that I want to do in this field, but I will talk it more on another post.

 St. Michel Cardigan - We Are Knitters

St. Michel Cardigan - We Are Knitters

[gifted]

Se mi seguite da un po’ di tempo, forse sapete che mi capita spesso di collaborare con We Are Knitters. Mi piace questa collaborazione perchè mi dà l’oppurtinità di provare tecniche che altrimenti magari non proverei. Questa volta volevo davvero provare qualcosa che mi spingesse fuori dalla mia comfort zone e così, quando ho visto il St. Michel Cardigan con quel bellissimo motivo a trecce, ho capito che era la scelta giusta. In più, mi sono innamorata di questo bellissimo colore malva.

Ho appena iniziato a lavorarci questo weekend e non so bene quando riuscirò a finirlo, ma uno degli intenti che mi sono data questo mese era quello di iniziare a provare di più i pattern di altri knitting designers. Anche in questo caso non so bene quando troverò il tempo, ma se aggiungo che ultimamente sento sempre di più il bisogno di dedicarmi di più alla mia vita ed abitudini off line, credo che del tempo lo troverò già in questo modo.

Se devo essere sincera ci sono più cambiamenti che vorrei apportare in questo campo, ma questa è una storia per un altro post.